Opgerekte distributieketting Mercedes Benz 180 200 250 CGI M271 benzinemotor (bj. 2007 t/m 2015)

Een distributieketting dient een autoleven mee te gaan. Dat dit niet voor alle distributiekettingen geldt wordt voor iedereen langzaam duidelijk. Zo ook bij ons want steeds vaker komen in onze werkplaats auto’s binnen van het merk Mercedes Benz waarvan de distributieketting opgerekt is. Lees er hier meer over!

Lees meer

BMW 2.0L TwinPower Turbo Benzine rookt bij koude start (motorcode N20, bouwjaar 2011 tot heden)

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s binnen met de klacht dat deze ontzettend rookt/pluimt. Lees er hier meer over!

Lees meer

Luchtbalg / luchtvering vervangen achteras BMW E61 F11 F07 E70 E71

Luchtbalg lek / luchtvering lekkage aan uw BMW? Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s binnen met een lekkage aan de luchtbalg / luchtvering. Car-Direct Giessen heeft voor het vervangen van de luchtbalg(en) vaste totaalprijzen. Lees er hier meer over!

Lees meer

Klepseals / klepsteelrubbers vervangen BMW benzinemotoren

Stinkende, blauwe uitlaatgassen van een BMW!

De auto die vandaag onze aandacht heeft betreft een BMW 118i (modelcode E87) van het bouwjaar 2005 en met een kilometerstand van 140.000km.

Lees meer

Ratelende distributieketting BMW benzinemotoren

Ratelende distributieketting BMW benzinemotoren, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s binnen voor het vervangen van de distributieketting (o.a. 116i, 118i, 120i en 316i, 318i, 320i, 520i vanaf bouwjaren 1998 t/m heden). Bepaalde motoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen (zie foto’s). Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor

Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met een 2993cm3 grote N57 dieselmotor (afgerond 3.0d) binnen voor het vervangen van de distributieketting. Deze veel verkochte dieselmotoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

Ratelende distributieketting BMW N47 1.6/2.0d dieselmotor

Ratelende distributieketting BMW N47 1.6d/2.0d dieselmotor, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met N47 dieselmotoren binnen voor het vervangen van de distributieketting. Deze veel verkochte dieselmotoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

BMW 3 Serie E90 E91 E92 E93 Stuurhuis vervangen compleet

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s uit de E90 / E9x serie binnen met de klacht dat deze ontzettend ‘knakt / tikt’ in het stuur bij in- en uitsturen. Lees er hier meer over!

Lees meer

De EGR-Klep en EGR-Koeler van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda verklaard!

Koelvloeistoflekkage en het motormanagement lampje brandt? De EGR-Klep en EGR-Koeler van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda verklaard!

De auto die vandaag ‘de hoofdrol’ speelt betreft een Volkswagen Polo Bluemotion van 2011 met een zuinige 1.2 TDI 3-cilinder dieselmotor met 75pk. De auto heeft een kilometerstand van net over de 140.000km. Dit type Volkswagen Polo (modelserie 6R, zie ook de foto) is een zeer veel verkocht en voorkomend model en zien wij dan ook regelmatig in onze werkplaats in Giessen.

Deze klant had de klacht dat de auto in de loop der tijd steeds meer koelvloeistof verbruikte en ook brandde af en toe zijn motormanagement lampje. Na een zorgvuldige diagnose in onze werkplaats bleek de EGR-Koeler defect te zijn. Maar, wat is dat eigenlijk en het belangrijkst: ‘hoe nu verder’?

Lees meer

Ratelende distributieketting Volkswagen Audi Seat Skoda 1.2 1.4 1.8 2.0 TSI benzinemotoren

Ratelende distributieketting VAG Volkswagen Audi Seat Skoda TSI benzinemotoren, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats auto’s van het VAG-Concern binnen voor het vervangen van de distributieketting (o.a. 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI vanaf bouwjaren 2005 t/m heden). Bepaalde motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer