https://www.car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/blog-4-foto-1.jpg
795
1200
beheer
http://car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/logo.png
beheer2017-09-15 10:00:472019-07-23 09:31:15Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor
https://www.car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/BMW-N57-3.0d.jpg
1358
2048
beheer
http://car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/logo.png
beheer2017-09-10 10:00:502020-01-22 17:47:22Ratelende distributieketting BMW N47 1.6/2.0d dieselmotor
https://www.car-direct.nl/wp-content/uploads/2018/09/DSC05417.jpg
1624
2448
Stephan Zwarts
http://car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/logo.png
Stephan Zwarts2017-08-25 11:53:442019-11-25 15:29:12BMW 3 Serie E90 E91 E92 E93 Stuurhuis vervangen compleet
https://www.car-direct.nl/wp-content/uploads/2018/09/DSC00348.jpg
1624
2448
Stephan Zwarts
http://car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/logo.png
Stephan Zwarts2017-08-22 15:21:342022-02-09 15:30:08Ratelende distributieketting Volkswagen Audi Seat Skoda 1.2 1.4 1.8 2.0 TSI benzinemotoren
https://www.car-direct.nl/wp-content/uploads/2018/03/DSC09548.jpg
1624
2448
Stephan Zwarts
http://car-direct.nl/wp-content/uploads/2017/09/logo.png
Stephan Zwarts2017-06-01 16:15:312021-09-23 08:42:34Foutcode 2A67 / 2A70 / 2A61 Stelmotor Valvetronic / VANOS BMW N46 Benzine
Scroll naar bovenzijde
Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor
Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor, Car-Direct Giessen helpt u graag!
Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met een 2993cm3 grote N57 dieselmotor (afgerond 3.0d) binnen voor het vervangen van de distributieketting. Deze veel verkochte dieselmotoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.
Lees meer
Ratelende distributieketting BMW N47 1.6/2.0d dieselmotor
Ratelende distributieketting BMW N47 1.6d/2.0d dieselmotor, Car-Direct Giessen helpt u graag!
Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met N47 dieselmotoren binnen voor het vervangen van de distributieketting. Deze veel verkochte dieselmotoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.
Lees meer
BMW 3 Serie E90 E91 E92 E93 Stuurhuis vervangen compleet
Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s uit de E90 / E9x serie binnen met de klacht dat deze ontzettend ‘knakt / tikt’ in het stuur bij in- en uitsturen. Lees er hier meer over!
Lees meer
Ratelende distributieketting Volkswagen Audi Seat Skoda 1.2 1.4 1.8 2.0 TSI benzinemotoren
Ratelende distributieketting VAG Volkswagen Audi Seat Skoda TSI benzinemotoren, Car-Direct Giessen helpt u graag!
Regelmatig komen in onze werkplaats auto’s van het VAG-Concern binnen voor het vervangen van de distributieketting (o.a. 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI vanaf bouwjaren 2005 t/m heden). Bepaalde motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.
Lees meer
Foutcode 2A67 / 2A70 / 2A61 Stelmotor Valvetronic / VANOS BMW N46 Benzine
Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met de volgende foutcode:
2A67 – VVT Activation Failure (omschrijving van de foutcode kan per uitleesapparaat licht verschillen i.v.m. verschillende vertalingen)
Dit betreft een foutcode met betrekking tot de stelmotor van de Valvetronic. Vaak gaat deze foutcode ook samen met een ‘noodloop’ van de motor, een brandend motormangement lampje en/of ernstig vermogensverlies. Dit is afhankelijk in welke stand de stelmotor geblokkeerd staat.
Lees meer