Ratelende distributieketting BMW benzinemotoren

Ratelende distributieketting BMW benzinemotoren, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s binnen voor het vervangen van de distributieketting (o.a. 116i, 118i, 120i en 316i, 318i, 320i, 520i vanaf bouwjaren 1998 t/m heden). Bepaalde motoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen (zie foto’s). Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor

Ratelende distributieketting BMW N57 3.0d dieselmotor, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met een 2993cm3 grote N57 dieselmotor (afgerond 3.0d) binnen voor het vervangen van de distributieketting. Deze veel verkochte dieselmotoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

Ratelende distributieketting BMW N47 1.6/2.0d dieselmotor

Ratelende distributieketting BMW N47 1.6d/2.0d dieselmotor, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met N47 dieselmotoren binnen voor het vervangen van de distributieketting. Deze veel verkochte dieselmotoren van BMW hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

BMW 3 Serie E90 E91 E92 E93 Stuurhuis vervangen compleet

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s uit de E90 / E9x serie binnen met de klacht dat deze ontzettend ‘knakt / tikt’ in het stuur bij in- en uitsturen. Lees er hier meer over!

Lees meer

De EGR-Klep en EGR-Koeler van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda verklaard!

Koelvloeistoflekkage en het motormanagement lampje brandt? De EGR-Klep en EGR-Koeler van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda verklaard!

De auto die vandaag ‘de hoofdrol’ speelt betreft een Volkswagen Polo Bluemotion van 2011 met een zuinige 1.2 TDI 3-cilinder dieselmotor met 75pk. De auto heeft een kilometerstand van net over de 140.000km. Dit type Volkswagen Polo (modelserie 6R, zie ook de foto) is een zeer veel verkocht en voorkomend model en zien wij dan ook regelmatig in onze werkplaats in Giessen.

Deze klant had de klacht dat de auto in de loop der tijd steeds meer koelvloeistof verbruikte en ook brandde af en toe zijn motormanagement lampje. Na een zorgvuldige diagnose in onze werkplaats bleek de EGR-Koeler defect te zijn. Maar, wat is dat eigenlijk en het belangrijkst: ‘hoe nu verder’?

Lees meer

Ratelende distributieketting Volkswagen Audi Seat Skoda 1.2 1.4 1.8 2.0 TSI benzinemotoren

Ratelende distributieketting VAG Volkswagen Audi Seat Skoda TSI benzinemotoren, Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats auto’s van het VAG-Concern binnen voor het vervangen van de distributieketting (o.a. 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI vanaf bouwjaren 2005 t/m heden). Bepaalde motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda hebben namelijk het probleem dat de distributieketting op gaat rekken. Doordat deze ketting steeds langer wordt heeft de spanner/geleiderail steeds meer tijd nodig om de ketting te spannen. Op een gegeven moment is de distributieketting dusdanig lang geworden dat het spannen van de ketting niet meer gaat. De ketting gaat dan ‘ratelen’. Dit is vooral goed hoorbaar bij een ‘koude start’ en bij een verhoogd stationair toerental.

Lees meer

Klant heeft last van een ‘rammelend geluid’ en een ‘stokkende’ en schuddende Audi A4!

Klant heeft last van een ‘rammelend geluid’ en een ‘stokkende’ en schuddende Audi A4!

De auto die vandaag ‘de hoofdrol’ speelt betreft een Audi A4 2.0 TDI 143PK (Interne modelcode van Audi is B8).

Deze klant had last van een ‘rammelend geluid’ wanneer de auto stationair draaide (zonder de koppeling in te trappen). Daarnaast ‘stokte’ en schudde de auto regelmatig bij het accelereren en bij het loslaten van het gaspedaal. Oorzaak? Een versleten dubbel massavliegwiel. Maar wat is dat nu eigenlijk?

Goed om vooraf te weten; er zijn massavliegwielen en dubbele massa vliegwielen. Het verschil hiertussen laten we zo zien.

Lees meer

Foutcode 2A67 / 2A70 / 2A61 Stelmotor Valvetronic / VANOS BMW N46 Benzine

Regelmatig komen in onze werkplaats BMW’s met de volgende foutcode:

2A67 – VVT Activation Failure (omschrijving van de foutcode kan per uitleesapparaat licht verschillen i.v.m. verschillende vertalingen)

Dit betreft een foutcode met betrekking tot de stelmotor van de Valvetronic. Vaak gaat deze foutcode ook samen met een ‘noodloop’ van de motor, een brandend motormangement lampje en/of ernstig vermogensverlies. Dit is afhankelijk in welke stand de stelmotor geblokkeerd staat.

Lees meer

Opgerekte distributieketting Kia en Hyundai 1.4 i / 1.6 i / CVVT 4-cilinder benzinemotoren (bouwjaar 2007 tot heden)

Een distributieketting dient een autoleven mee te gaan. Dat dit niet voor alle distributiekettingen geldt wordt langzaam steeds duidelijker. Zo komen in onze werkplaats steeds vaker auto’s binnen van het merk Hyundai en Kia met een opgerekte distributieketting. Lees er hier meer over!

Lees meer

Foutcode P014C of P014C00 – Volvo D2 D3 D4 D5 dieselmotoren

Foutcode P014C / P014C00 met uw Volvo met D2 D3 D4 of D5 dieselmotor van bouwjaar 2012 t/m heden? Car-Direct Giessen helpt u graag!

Regelmatig komen in onze werkplaats Volvo’s binnen met een brandend motormanagementlampje en/of foutcode P014C of P014C00. Een defecte, eerste lambdasonde is dan het probleem. Car-Direct Giessen heeft voor het vervangen van deze eerste lambdasonde een vaste pakketprijs. Lees er hier meer over!

Lees meer